close עדכונים bell

אוואטר AVATR 11 במבחן דרכים

מבחני רכב

טל אבן ו 2025-11-26

אוואטר AVATR 11 אוואטר AVATR 11. צילום תמונות: טל אבן

קצת כמו בסרט המדע-בדיוני שקיבל את אותו השם, גם מותג הרכב אוואטר מביא איתו תפיסת עיצוב עתידנית וחדשנית, שמייצרת לא מעט רעש וסקרנות בכבישים המקומיים.

יצאנו להכיר את דגם ה-11 מקרוב.

 

אוואטר AVATR 11 – רקע

הרעיון של מותג אוואטר – כחברת רכב חשמלי מודרני עם טכנולוגיה עילית, נולד כבר בשנת 2018, על ידי שיתוף פעולה בין 2 ענקים סינים – צ'נגאן ו-NIO. שיתוף הפעולה ביניהם לא צלח, ואחרי כשנתיים פרשה ניו מהפרויקט, והביאה לכך שצ'אנגן הכניסה כשותף מרכזי את יצרן הסוללות הגדול בעולם – CATL - האוחז בנתח שוק של קרוב ל-40 אחוזים מייצור סוללות רכבי EV ברחבי תבל.

שיתוף פעולה זה החל בשנת 2021 ואז גם נולד המותג AVATR; הדגם הראשון שיצא תחת כנפי המותג הוא זה שגם הגיע הראשון ארצה – 11 (השם הוא אחד-אחד ולא אחד-עשרה), דגם שנמכר כרכב יוקרה בכל העולם – ובסין כבר מסוף 2022.

החברה הצהירה כבר אז שעד לשנה הנוכחית (25) יתווספו עוד 4 דגמים, מאז נוספו שלושה, קצב מכובד של השקות לכשלעצמו – עם ה-12 – רכב סדאן יוקרתי וארוך, ה-07 – רכב פנאי קומפקטי, והחדש ביותר – ה-06 – גם הוא רכב סדאן יוקרתי.

קבוצת אלבר היא היבואנית הרשמית, כשאוואטר הוא מותג הרכב הראשון המיובא על ידה,  ובשלב זה משווק פה דגם 11. דגמים נוספים, אחד או כמה מתוך אלה שצוינו – יצטרפו להיצע המקומי בקרוב.

חברת Huawei  אמנם לא שותפה בחברה, אך היא לקחה על עצמה לספק חומרה וטכנולוגיה בתחום המנועים החשמליים, ותוכנות עליהן מתבססות מערכות הבטיחות המתקדמות בדגמים, מערכות האינפוטיינמנט וגם התקשורת.

ובכן, שיתוף פעולה בין 3 ענקים כאלה חייב להניב מוצר בולט באיכויות שלו ורמה הטכנולוגית, ולשם כך פגשנו את ה-11 למבחן.    

 

אוואטר AVATR 11 – עיצוב חיצוני, מימדים

הדגם נכנס תחת הקטגוריה של רכב פנאי קומפקטי - פרימיום – פאסטבק. מרכז העיצוב הראשי של החברה נמצא במינכן, גרמניה, ושם הופקדה מלאכת העיצוב בידי המעצב הראשי פאהיזאדה, ש"הושאל" אחרי שנים ארוכות בב.מ.וו, כדי שייתן סטייל וניחוח אירופאי לעיצוב, לפני שיולבש על הטכנולוגיה הסינית המתקדמת ביותר. 

העיצוב מעורר, אחד המרהיבים והמיוחדים ביותר בקרב המכוניות שנעות כיום על הכביש, ולאור המספר העצום של מותגים חדשים ובעיקר של דגמים, כשרובם מתאמצים מאד לתת אפקט הגעה משמעותי ולהראות הכי מיוחדים, הכי טכנולוגיים והכי ספורטיביים, מדובר במחמאה של ממש למעצבי הבית של אוואטר;

העיצוב כולו נראה עתידני ומרהיב למדי, במיוחד בחלקו האחורי, שם תופסים חלקי פח בצבע המרכב חלק ניכר מהשטחים שלרוב שמורים לחלון האחורי, וזה האחרון זעיר במיוחד – רחב מאד, ניצב ובעיקר- נמוך מאוד בגובהו; באופן כללי, העיצוב, בעיקר מאחור, נראה כמו זה השייך לרכב ספורט אקזוטי שהפך באישון ליל לרכב פנאי. 

מלפנים מכסה מנוע העולה כלפי מעלה מעל יחידות התאורה, ואף המשתפל קדימה. יחידות התאורה הראשית חבויות בתחתית פסים דקים ומפוספסים של לדים בצורת "ר" ומעליהם 2 פסים אופקיים נוספים – נותנים ל-11 מראה ייחודי המזוהה מייד עם אוואטר.

מהצד חישוקי 21" ובשל גודלו המכובד של המרכב וקו המותניים הגבוה – לא נראים חריגים או גדולים מדי; נציין שבגרסאות כפולות ההנעה והמנועים- החישוקים מגיעים בקוטר 22".

יחידות תאורת ה- full led הנאים מלפנים ומאחור נמשכים גם לצידי הרכב, על הכנפיים הקדמיות יחידות בולטות בשחור ועליהן מצלמות, ידיות הדלתות נשלפות החוצה, והדלתות קיבלו חצאיות שחורות עם כיתובי Avatr עליהן.

הקורות דקות, ועיצוב הקופה-פאסטבק מאחור נאה מאד – במראה עתידני משהו; פתח תא ההטענה נפתח חשמלית.

מאחור פס לד רוחבי אחיד בעוביו הכולל את הפנסים, דלת תא מטען עם ספוילר קטן בקצה, בגרסה שאיתנו אין כנף אחורית נשלפת חשמלית בהתאם למהירות. דלת תא המטען כאמור היא בעלת העיצוב המיוחד ביותר במרכב כולו, ומאד מובחן מכל מה שמסביב – החלון האחורי הזעיר ניצב, והוא בעצם מדמה ממושב הנהג את שדה הראייה המתקבל דרך חלון גדול הרבה יותר ומשופע;

מעבר לכך, ה-11 מגיעה עם מראה פנימית שהופכת בלחיצת כפתור למצלמת  HDבהירה, שנותנת תמונה אחורית ברורה לאורך כל שעות היממה, גם אם במושב מאחור יושבים 3 נוסעים גבוהים. כמה בהירה התמונה? – תוכלו לראות היטב את תווי הפנים של הנוסעים הישובים ברכב שממתין מאחוריכם ברמזור.

מידות ה-11 גדולות מאד כאמור, ודי מוסוות בעיצוב החללי של הדגם: 4.88 מ' לאורך, 1.975 מ' לרוחב וגובה של 1.60 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.975 מ' ומרווח הגחון – 17 ס"מ.

 

אוואטר AVATR 11 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

פנים הרכב מהודר כבר מגרסת הכניסה שאיתנו, כשעיקר ההבדלים (מלבד מנועים וביצועים) מדברים כאמור על ספוילר אחורי נשלף ודלתות הנפתחות לחלוטין באופן חשמלי; לחצנים חשמליים שמחליפים ידיות מכאניות לפתיחה יש בכל הגרסאות, ונציין שמיקומם לא אידאלי ודורש הסתגלות.

כבר מרמת Ultra  הנבחנת יש שימוש בחומרים מעולים, רכים, ועור נאפה איכותי בכל פינה, על המושבים, ההגה, וגם על חלקים בדש בורד, בקונסולה המרכזית ובדלתות. ההגה קטום ויפיפה, הוא נוח לאחיזה, עליו מספר כפתורים לתפעול לוח המחוונים שמאחוריו בעיקר (10.25"), מימין להגה ידית לתפעול ההילוכים.

במרכז קונסולה צפה גדולה ורחבה, בכל זאת, עם רוחב מרכב של קרוב ל-2 מטרים, יש כאן הרבה מקום, גם לקונסולה רצינית; תא האחסון שבה גדול ועמוק, יש מחזיקי כוסות ו-2 משטחים לטלפון. השמאלי גם טוען אותו אלחוטית, ושימו לב שלא להניח עליו מפתחות או כל דבר שאינו הטלפון שלכם, הגם שמדובר במיקום מאד מרכזי ונגיש בתא הנהג.

מעליו יש מסך גדול 15.6" ששולט פה בהכל בערך, מאחוריו עיצוב נאה במיוחד של מעין מזרקה עגולה ועליו פסי לד- קצת הזכיר לי דגם מוקטן של בניין הגוגנהיים בניו יורק, וזה מיוחד מאד, ובעיקר נותן מראה יוקרתי של עומק לדש בורד, במיוחד עם הפסים השחורים שלצדדיו.

תא הכפפות לא גדול, אך נפתח בלחיצה חשמלית במסך הראשי. על הדש בורד, בקורות A וגם בדלתות יש כיסויים נאים לרמקולים, שאגב מגיעים כאן מבית Maridian היוקרתית, ויש לא פחות מ-25 מהם – סידור ומותג שתמצאו בדרך כלל בריינג' רובר שעולה פי 4 או 5.

מול הנוסע הקדמי קיים מסך נוסף, שלישי במספר, בגודל 10.25". הוא ממוקם רחוק מדי מהנוסע הקדמי ומתופעל במגע; הנוסע הקדמי יכול לשלוט במוזיקה דרך הספוטיפיי למשל, בזמן שהנהג משתמש במפה המקורית או דרך הקישוריות - במסך הראשי.

כרגיל בטכנולוגיה העכשווית – אין כמעט כפתורים פיזיים ברחבי תא הנהג, ויש לתפעל את רוב המערכות מהמסך הראשי. במסך זה יש תפריט קיצורי דרך, וסרגל קבוע המאפשר גישה ואנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, למזגן, למדיה ולנתונים אודות האנרגיה הנצרכת.

נציין שכיוונון מראות הצד, ההגה וכיוון יציאת האוויר מהפתחים נעשים דרך המסך, וכרגיל, נוח- זה לא.

המסכים עשירים בצבעים, הרזולוציה ומהירות התגובה מצוינות.

במסך הראשי יש לא מעט תפריטי משנה, ובין הפיצ'רים המיוחדים תמצאו שם הנמכת מוזיקה מיידית ואוטומטית עם פתיחת הדלתות – כדי שתוכלו לחוס על השכנים כשאתם חוזרים הביתה באמצע הלילה, ניתן לקבוע את סגנון הצליל של המנוע – הבוקע מהרמקולים כמובן, כולל מצב מאד לא משכנע של מנוע V8, וגם צליל הרכב מבחוץ- לטובת העוברים והשבים שיחושו בנוכחותכם לידם ולמען ביטחונם.

מעבר לכך, יש התייחסות מיוחדת לדוברים המשתמשים בסיוע קולי- לפי מקומם ברכב, ניתן לתפעל מהר את המיזוג על ידי העברת 3 אצבעות על המסך- שמאלה וימינה כדי לקבוע את העוצמה, למעלה ולמטה – לשליטה בטמפרטורה- זה עובד לא רע ודי נוח בעת נהיגה, ובנוסף- העברה של 5 אצבעות על גבי המסך תביא להופעה מהירה של מסך קיצורי הדרך.

המושבים נוחים מאד, הכיוונון שלהם נעשה מכפתורים על  הדלת בסגנון מרצדס, לרבות הדום נשלף, חימום, אוורור ועיסוי; במשענת הראש של הנהג ישנם רמקולים מהם ניתן לשמוע מוזיקה או הוראות מהניווט.

מעל לנוסעים יש גג שקוף גדול, כשמעל לנהג והנוסע הקדמי 2 ריבועים כמו T-Bar roof או טארגה, תלוי איזה מותג אקזוטי-של-פעם שואלים. הכיסויים שעליהם לא נגללים, אלא ניתנים להסרה ולאחסון בבגאז', סטייל טסלה.

נציין שסוככי השמש של הנהג ושל הנוסע מקופלים ומחולקים ל-2. ניתן לפתוח אותם לגודל מלא, וגם להסיר שכבת בד נוספת שמסתירה מראות מוארות מאחור. מיוחד.

---

מאחור רצפה שטוחה ולא מעט מקום לרגלי היושבים. גם לראשי היושבים יש מקום, למרות העיצוב החיצוני, שעם גג בסגנון קופה בדרך כלל בא מעט על חשבונם. יש כאן פתחי מיזוג, שקעי טעינה, ועל הדלתות הפעלה של חימום ואוורור של 2 המושבים הקיצוניים; בגרסה העילית של הדגם (Royal) ישנם מאחור 2 מושבי ביזנס המחליפים את הספסל לשלושה, ושם הם גם מתכווננים חשמלית וכוללים מצבי עיסוי.

גם כאן המושבים נוחים ונעימים למגע, התקרה עוטה זמש נעים ויוקרתי, את גב המושבים האחוריים ניתן להטות, והמשענת המרכזית נפתחת ובה מחזיקי כוסות ותא אחסון. תאורת האווירה המגוונת (256 גוונים) מוסיפה לאווירה המהודרת.

---

תא המטען עמוק וגדול יחסית בנפחו (489 ליטרים בגרסה זו, 504 באחרות), אך המפתח שלו מוגבל, יש כאן סאב וופר בדופן הימנית, ותאי אחסון מתחת למגש התחתון, שם נמצאת ערכת ניפוח לצמיגים; מלפנים יש תא מטען נוסף פרקטי למדי, Frunk, ונפחו 95 ליטרים.

 

אוואטר AVATR 11 – אבזור, מחיר

מנעד המחירים של דגם ה-11 נע בין 290 אלפי שקלים לגרסת ההנעה האחורית Ultra ועד 380 אלפי שקלים לגרסת ההנעה הכפולה המפוארת ביותר, Royal.

גם גרסת הכניסה (הנבחנת כאן) מגיעה עשירה מאד באבזור, ומעבר למה שצוין עד כה תקבלו סגירת וואקום לדלתות, כניסה והפעלה ללא מפתח עם חיישן קרבה, מצלמות 360, חימום גם להגה המתכוונן חשמלית, מצב שכיבה למושבים הקדמיים ומצלמה/ מראה אחורית.

בנוסף, בקרת אקלים דו אזורית, בורר מצבי נהיגה הכולל גם מצב אינדיבידואלי לצד ספורט, חסכוני וקומפורט, מצלמת דרך מקורית, חיישני אור וגשם, חיבור V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים ועוד.     

 

אוואטר AVATR 11 – בטיחות

הדגם מקבל ציון בטיחות 6 מתוך 8. הוא כולל 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי וזיהוי רכב בשטח מת.

עוד תקבלו בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, סיוע במעבר נתיב, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, ובלימה אוטומטית בעת תנועה חוצה מלפנים, סייען חנייה, זיכרון של עשרות המטרים האחרונים וסיוע בנסיעה לאחור, למשל בעת הגעה לכביש חסום ועוד.

אוואטר AVATR 11 – מנוע, ביצועים, סוללה, צריכת חשמל

המנוע בגרסה שאיתנו מפיק 311 כוחות סוס והמומנט - 36 קג"מ. ההנעה כאן אחורית והביצועים – האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.6 שניות, בדרך ל-200 קמ"ש מירביים.

הסוללה, מבית CATL כמובן, בקיבולת 90.38 קווט"ש, טובה לטווח מקסימלי מוצהר של 475 ק"מ, היא מייצרת הספק טעינה מהירה של עד 240 קוו"ט. בהספק זה הטעינה הנטענת, תרתי משמע, היא ל-15 דקות בלבד – מ-30 ועד 80 אחוזים של סוללה.

2 הגרסאות כפולות ההנעה מצוידות במנועים המייצרים יחד 545 כ"ס, 64 קג"מ, טווח מקסימלי מוצהר של עד 540 ק"מ מסוללה מוגדלת בקיבולת 116.79 קווט"ש, התאוצה- 4.5 שניות למאה קמ"ש, ומשך טעינה מהירה 30-80 אחוזים אורך בגרסאות אלה 25 דקות.

הטווח המקסימלי המוצהר הוא 475 ק"מ כאמור. בפועל, הצריכה בימי המבחן נעה בין 17.6 קוו"ט ועד 20.8 קוו"ט לכל 100 ק"מ, ועם סוללה בקיבולת 90.38 קווט"ש, מדובר בטווח מקסימלי שבין 434 ועד 513 ק"מ לטעינה.

בתום המבחן שניסה להדמות נהיגה בתנאים אמיתיים ולא מלאכותיים, הצריכה הכללית הממוצעת היתה 19.7 קוו"ט, והמשמעות – 458 ק"מ לטעינה, וזה קרוב למדי, באופן יחסי, לטווח המוצהר.

 

אוואטר AVATR 11 – נוסעים

כבר מהדריכה הראשונה על דוושת התאוצה ניתן לחוש שאוואטר עושה את הדברים מעט אחרת ממכוניות חשמליות חזקות אחרות;

שלא כמו מה שהורגלנו במכוניות חשמליות, במיוחד במקרים בהם מאות סוסים משוגרים אל הגלגלים וכשהמומנט פשוט נמצא שם ולא צריך להיבנות כמו במנוע בעירה פנימית, יש ב-11 השהיית כוח מסוימת.

מצאתי שהשהייה זו מיטיבה דווקא לנסיעה חלקה, נעימה ופחות קפריזית, במיוחד בהנהלות עירונית. כשצריך כוח להאצה, הוא יגיע, רק באופן פחות מיידי ונחרץ. 

צמיגי ה- 21" הגדולים בעלי חתך 45 מ"מ משככים היטב בורות ופגעי כביש, וניתן רק להניח שהם מייצרים נוחות עדיפה על פני גרסאות ההנעה הכפולה, שם הג'אנט גדול באינץ' אחד והחתך הוא 40 מ"מ.

המתלים מצוינים, מצליחים לשלב היטב בין מטלות ספורטיביות למשפחתיות- יומיומיות כאחד, מבלי שיורגש כי האחד בא על חשבון השני, זה הרבה בזכות הצמיגים האיכותיים (כאן מבית קונטיננטל) וחתך הצמיגים.

התמרון מחייב להשתמש במצלמות ובחיישנים – הראות אחורה כמעט שאינה קיימת דרך החלון הקטנטן- שהוא אפילו קטן בהרבה מאלה המותקנים בריינג' איווק או ביגואר XJS הקלאסית למשל- וממילא תמונת המצלמה שמחליפה כאן את המראה הסטנדרטית גורמת לך לוותר על מבט פיזי בנסיעה לאחור.

מידת הרגנרציה הגבוהה מורגשת, אך לא מאפשרת "נהיגה בדוושה אחת".

מחוץ לעיר מגלים רמת NVH מעולה- מהטובות בקבוצה, ואפילו ביחס למכוניות סאלון ומותגי היוקרה. בידוד הרעשים איכותי, הנסיעה שקטה ושלווה בשיוט נינוח.

כשרוצים להאיץ, לאוואטר הזו יש לא מעט כוח לטובת עקיפה, גם בגרסת הכניסה שאיתנו, ובמיוחד במוד נהיגה ספורט;

ובואו נדבר רגע על האופנה של מאות רבות של כוחות סוס ותאוצה עוקרת סתימות ברכב פנאי משפחתי. חובבי המרוצים האמיתיים, שחייבים שרכב הפנאי המשפחתי שלהם יאיץ כמו רכב ספורט אקזוטי, הם לא רבים;

הרוב המכריע של הנהגים יסתפק בביצועים הרבה פחות קיצוניים וגם להם צפוי כוח שלא בטוח שאי פעם ינצלו, או כזה שידעו לטפל בו – 311 כוחות סוס ו-6.6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש באוואטר "שלנו" – אלה ביצועים שעד לעידן החשמל נחשבו לביצועים ספורטיביים, אקזוטיים כמעט.

עבור חובבי הנהיגה הספורטיבית, בכביש המפותל – ל-11 יש התנהגות יציבה, בטוחה, אדישה כמעט, וגם הזנב לא ממהר לצאת החוצה, למרות ההנעה האחורית, זה יתרון לנהג המשפחתי וחיסרון עבור הנהג הספורטיבי.

רמת האחיזה גבוהה מאד, ההגה מסובב היטב את המרכב ששוקל מעל ל-2.5 טונות, אך הוא מעט מעורפל. זוויות הגלגול נמוכות, אין כאן אמנם בעיטות כוח, אך הכוח נוכח בכל עת וישנה דחיפה נעימה בגב.

 

אוואטר AVATR 11 – מסכמים

אוואטר 11 מאופיינת בעיצוב מובחן, מאד מרשים ומסקרן, יש כאן מוטיבים עיצוביים שנלקחו מאקזוטיקה מוטורית, אחרים נראים עתידניים והמרכב מרווח אפילו ל-3 מבוגרים: יש כאן לא מעט Wow factors, חיצוניים (עיצוב דלת תא המטען) ופנימיים (מזרקת האורות בדש בורד), ובעיקר- בידול מכל מה שקורה מסביב.

הביצועים מצוינים ומאוזנים, תא הנוסעים יוקרתי, איכותי ומהודר, רמת הנוחות גבוהה, וגם הטכנולוגיה עדכנית, לרבות מסכים רבים וגדולים. האבזור מגיע כאן בשפע, כך גם מערכות הבטיחות האקטיביות. מערכת השמע מעולה.

טווח הנסועה טוב עבור המשפחה המטיילת, ואפילו מצליח להיות קרוב למדי לזה המוצהר.

למרות קיצורי דרך שבתוך המסך הראשי – עדיין הייתי שמח להרבה יותר כפתורים פיזיים, לכיוון האוויר שיוצא מהפתחים, או אפילו לכיוון ההגה החשמלי. יחד עם זאת, "קיצורי שלוש או חמש האצבעות" שחולפות על פני המסך- הן בגדר הברקה.

מעבר לכך, המסך שנמצא מול הנוסע רחוק מדי ממנו, וכחובב רכב, הייתי שמח לזנב משוחרר יותר, במיוחד במצב ספורט, עדיין, האוואטר 11 מאפשרת אפילו הנאה מנהיגה, גם בגרסה שאינה מצוידת ב- 2 מנועים.

ניכר כי יש כאן לא מעט מרכיבים חשובים שהופכים את האוואטר לעסקה מצוינת, במיוחד כשעבור חלק מאותם מרכיבים תיאלצו להיפרד מסכומי כסף כפולים ומכופלים, אם תתעקשו למצוא אותם במותגי יוקרה מסורתיים מערביים.

AVATR 11 RWD Ultra

מחיר (₪) 289,900
אורך (מ') 4.88
רוחב (מ') 1.97
גובה (מ') 1.601
בסיס גלגלים (מ') 2.975
משקל עצמי (ק"ג) 2,555
נפח תא מטען (ל')

489

(+95 מלפנים)
מרווח גחון (ס"מ) 17
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) 475 / 458
הספק מנוע (כ"ס) 311
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 6.6
קיבולת סוללה (קווט"ש) 890.3
משך טעינה ביתית AC (100%-0%)(דק') 630
משך טעינה מהירה DC (80%-30%) (דק) 15
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) 240 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) 5 / 120,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 160,000

 

אודות המחבר

טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.

לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.

מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.

מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור. 

רכבים למכירה

נתניה

אוואטר AVATR11 PERFORMANCE 2025

₪ 326,770
0 סמ"ק
3,300 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר